Dnes je: pondelok, 16. 7. 2018, meniny má: Drahomír, zajtra: Drahomír

Hlavnú Cenu festivalu Allegretto Žilina 2018 získal violončelista Bruno Philippe

0

Veľkosť písma

  • A
  • A
  • A
Žilina – 28. ročník stredoeurópskeho festivalu koncertného umenia Allegretto Žilina sa konal od 16. – 21. apríla 2018 v Dome umenia Fatra. Počas šiestich koncertných večerov sa na festivale predstavilo jedenásť sólistov z deviatich krajín. Návštevníci festivalu mali možnosť okrem troch komorných koncertov navštíviť aj tri orchestrálne koncerty so Slovenským mládežníckym orchestrom, so žilinským Štátnym komorným orchestrom a po štyroch rokoch opäť hosťovala na žilinskom koncertnom pódiu v Dome umenia Fatra aj Štátna filharmónia Košice. Na záverečnom koncerte usporiadatelia festivalu vyhlásili mená víťazov festivalových cien vybraným interpretom za ich skvelé interpretačné výkony.

Držiteľom Ceny publika je česká huslistka Olga Šroubková, ktorá zároveň získala aj Cenu Janáčkovej filharmónie Ostrava. Cenu Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu si odniesla organistka Mari Fukumoto z Japonska. Primátor mesta Žilina už tradične udelil aj Cenu najmladšiemu účastníkovi festivalu a stal sa ním dvadsaťtriročný hráč na tubu Gergely Lukács z Maďarska.

Allegretto Žilina 2018, Gergely Lukács pri preberaní ocenenia
foto: Roderik Kučavík

Hlavnú Cenu festivalu Allegretto Žilina získal violončelista – minuloročný laureát medzinárodnej interpretačnej súťaže Queen Elisabeth v Bruseli – Bruno Philippe z Francúzska, ktorý vystúpil na záverečnom koncerte s náročným Prokofievovým Koncertom pre violončelo so Štátnou filharmóniou Košice a taiwanským dirigentom YuAn Changom. Recenziu koncertu sme priniesli TU…

25-ročný violončelista Bruno Philippe sa môže pochváliť už niekoľkými vydanými CD titulmi, realizovanými v komornom duu s klaviristom Tanguyom de Williencourtom a pozostávajúcimi z tvorby Brahmsa a Schumanna (Evidence Classics, 2015). Dramaturgia najnovšieho albumu ponára poslucháča do sveta beethovenovskej a schubertovskej hudobnej poetiky (Harmonia Nova, 2017). Možno spomenúť, že Philippe sa už v minulosti podieľal ako hosť na albume bývalého pedagóga, violončelistu Raphaëla Pidouxa v skladbe Jacquesa Offenbacha (Integral Classic, 2009). Jeho počiatky štúdia hry na violončelo sa spájajú s Mariou-Madeleine Mille a parížskym Conservatoire National de Région, pričom sa zdokonaľoval aj u Raphaëla Pidouxa. V roku 2009 ho prijali na prestížne Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, kde študoval vo violončelovej triede Jérômeho Pernooa a komornú hudbu u Claire Désert.

Allegretto Žilina 2018, Bruno Philippe, Yu-An Chang, Štátna filharmónia Košice,
foto: Roderik Kučavík

Zúčastnil sa majstrovských kurzov u Yvana Chiffoleaua, Davida Geringasa, Stevena Isserlissa, Garyho Hoffmana, Pietera Wispelweyho a Clemensa Hagena na Univerzite Mozarteum v Salzburgu. Od októbra 2014 študuje na nemeckej Kronberg Academy u Fransa Helmersona. Jeho štúdium je podporené nadáciou Christa Verhein Stiftung. V minulosti získal viacero štipendií od nadácií ako Safran Foundation for Music, Raynaud-Zurfluh Foundation, Rheingold Foundation, AMOPA, Banque Populaire Foundation. Ako mladý violončelista má na svojom konte rad ocenení: 1. cena na 3. Grand Prix a Cena za najlepší recitál na André Navarra International Competition (november 2011), cena Prix Nicolas Firmenich de Violoncelle na Verbier Festival v Švajčiarsku (august 2014), 3. cena a Cena publika na International Competition of the ARD v Mníchove (september 2014), mimoriadna cena ako uznanie za vynikajúci interpretačný výkon na Grand Prix Emmanuel Feuermann v Berlíne (november 2014) i špeciálne ocenenie na International Tchaikovsky Competition (jún 2015). V roku 2015 mu udelili ocenenie Révélation classique de l’Adami, o rok neskôr cenu Prix pour la musique nadácie Safran Foundation. Minulý rok sa stal laureátom prestížnej súťaže Queen Elizabeth Competition v Bruseli.

Bruno Philippe debutoval v Kammersaal v Berlínskej filharmónii, v La Cité de la Musique, Théâtre des Bouffes du Nord, Salle Gaveau a Salle Pleyel v Paríži, Halle aux Grains v Toulouse, Kursaal v Besançone, Alte Oper vo Frankfurte a čoskoro sa predstaví v berlínskom Konzerthause, v parížskych sálach ako Auditorium du Louvre, Salle Cortota i Auditorium de Radio-France. Ako violončelista mal príležitosť pracovať s vynikajúcimi umelcami (Gary Hoffman, Tabea Zimmermann, Gidon Kremer, Christian Tetzlaff, David Kadouch, Alexandra Conounova, Renaud Capuçon, Jérôme Ducros, Antoine Tamestit, Sarah Nemtanu, Lise Berthaud a i.) a orchestrami (Bayerischer Rundfunk, Münchener Kammerorchester, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo, Orchestre National du Capitole v Toulouse). Účinkoval na rôznych festivalových podujatiach ako Festival Pablo Casals v Prades, Festival de Pâques v Aix-en-Provence, La Folle Journée de Nantes, Rheingau Musik Festival, Mecklenburg-Vorpommern Festival, La Roque d’Anthéron, Amsterdam Cello Biennale, Mozartfest Würzburg, Schwetzinger SWR-Festspiele, Rheingau Musik Festival a mnohých ďalších. V najbližších mesiacoch vystúpi s Radio-Sinfonie-Orchester Frankfurt a s akademickým orchestrom Schleswig-Holstein Musik Festival pod taktovkou Christopha Eschenbacha, s Orchestre Dijon-Bourgogne s dirigentom Gáborom Takács-Nagyom, s Orchestre de la Garde Républicaine a s Junges Sinfonieorchester Münster.

zdroj: Hudobné centrum

o koncertoch festivalu Allegretto Žilina sme informovali TU…

video

email
Operné gala 2018
Článok je chránený autorským zákonom a jeho akékoľvek použitie, alebo šírenie bez písomného súhlasu redakcie Opera Slovakia alebo autora je zakázané.
Zdieľajte tento článok alebo komentujte:
  •  
  • 21
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

O autorovi

redakcia

Zanechajte komentár