Dnes je: štvrtok, 17. 8. 2017, meniny má: Milica , zajtra: Elena, Helena

Ľudovít Vongrej: Opera ako jeden z ideálnych nástrojov prezentácie Slovenska

0

Veľkosť písma

  • A
  • A
  • A
Tzv. „nation branding“ je vo svete považovaný za dôležitú súčasť zahraničnopolitického pôsobenia štátov. Potrebuje svoju značku aj Slovensko? Ak áno, s akými posolstvami by mala byť naša krajina spájaná a aké má byť jej vizuálne stvárnenie? Myslím si, že aj opera by mala plnohodnotne figurovať pri tvorení medzinárodnej identity Slovenska. Ako šéfredaktor portálu Opera Slovakia som využil možnosť vyjadriť sa k značke Slovenska prostredníctvom projektu Ministerstva zahraničných vecí na webe www.brandingslovenska.com .

Text z webu www.brandingslovenska.com

Dovoľte mi vyjadriť svoj názor k téme Ako prezentovať Slovensko. Veľmi vítam túto iniciatívu a verím, že sa aj zrealizuje. Pracujem v oblasti operného umenia, môj príspevok sa teda ponesie v tomto duchu. Som presvedčený, že ak sa každý vyjadrí ku svojej profesii ako odborník, nájde sa správna cesta na vytvorenie kvalitnej prezentácie Slovenska.

Ako šéfredaktor odborného portálu Opera Slovakia (www.operaslovakia.sk) som mal možnosť vyjadriť svoje názory aj v rámci odbornej diskusie pre Stratégiu rozvoja kultúry SR na roky 2014-2020, ktorú iniciovalo Ministerstvo kultúry SR (www.strategiakultury.sk). Nadobudol som silný pocit, že slovenská reprezentácia má očividne vážny záujem o výrazný krok vpred.

Nielen štátne orgány by mali na tejto téme pracovať. Iniciatíva a aktívna činnosť v prezentácii Slovenska by mala vznikať aj medzi širšími vrstvami obyvateľstva a v organizáciách tretieho sektora.

Som zakladateľom projektu Opera Slovakia, ktorý vo veľkej miere utvára obraz operného umenia našej krajiny. V mojom príspevku predstavím nielen náš projekt, ale vyjadrím aj svoj názor, prečo by sa mala opera stať dôležitým atribútom značky Slovenska.

Celý príspevok na túto tému si prečítate TU..

email

About Author

Ľudovít Vongrej

Leave A Reply