Na utorkovom koncerte v Malej sále Slovenskej filharmónie (21. novembra 2017) sa predstavilo Trio Arezio zložené z harfistky, flaustisky a sopranistky. Napriek mladému veku dvoch z nich, každá z nich má za sebou zaujímavú minulosť.
Francúzska Coline Marie Orliac sa vypracúva k hľadaným majsterkám v ovládaní svojho exkluzívneho nástroja. Flautistka Tünde Jakab sa narodila v Košiciach má za sebou zahraničné úspechy i účinkovanie v orchestri Štátnej opery v Košiciach. Generačne iná sopranistka Rea Slawiski v roku 1991 absolvovala spev na VŠMU v triede Zlatice Livorovej a odvtedy takisto pochodila kus sveta i domáce pódia.

Coline Marie Orliac, Rea Slawiski, Tünde Jakab
Ich spoločný program predstavoval trinásť hudobných čísel od jedenástich autorov. Išlo alebo o úpravy pomerne známych skladieb pre ich nástrojové obsadenie, alebo sa prezentovali aj sólovo či vo dvojici v originálnych komorných skladbách. Tak sme počuli známu Labuť z Karnevalu zvierat od Camille Saint-Saënsa či Karnevalové ráno Luiza Bonfá, ktoré preslávil na festivale v Cannes Camusov víťazný film Čierny Orfeus. Pôsobivé bolo flautové sólo v Debussyho Syrinxe, ale aj málo známe Nocturno pre flautu a harfu, spoločné dielo dvoch viac pedagógov než skladateľov F. J. Nadermana a J. L. Tuloua. Nemalý bol aj zástoj sopranistky. Jej hlas už síce miestami (najmä vo stredne vysokej polohe) niesol známky hlasovej únavy, no v ojedinelých extrémnych výškach sa jej darilo. Jej hlavnou prednosťou je však skvelá interpretácia, ponor do nálady spievaného hudobného čísla a predovšetkým krásne piana a pianissimá. Tie ukázala v Modlitbe Gabriela Faurého či v Debussyho Krásnom večeri a Duparcovej Smutnej piesni. V druhej polovici koncertu predniesla tri zo Siedmich španielskych ľudových piesní Manuela de Fallu, z ktorých jej menej sedela bujará El paño moruno. Svoj spev ukončila piesňami známeho autora zarzuel Federica Morena Torroba (jednu z jeho piesní spieval v Bratislave o dva dni skôr Andrea Bocelli) zo zbierky Španielske záhrady. Najlepší dojem však zanechala v prvej časti koncertu. Za vrchol utorkového večera v SF považujem však Históriu tanga Astora Piazzolu v interpretácii oboch mladých inštrumentalistiek. Ich bravúrna hra podčiarkla základnú smutnú náladu skladieb toho argentínskeho hudobníka. Koncert mal u publika pekný úspech.
Autor: Vladimír Blaho
písané z koncertu 21. 11. 2017
foto: ilustračné
Trio Arezio
Malá sála Slovenskej filharmónie
21. novembra 2017
Coline Marie Orliac, harfa
Tünde Jakab, flauta
Rea Slawiski, soprán
program koncertu
Charles Gounod: Serenáda
Camille Saint-Saëns: Labuť z cyklu Karneval zvierat
Camille Saint-Saëns: Neviditeľná flauta
François Joseph Naderman / Jean-Louis Tulou: Nokturno pre flautu a harfu
Gabriel Fauré: Modlitba
Claude Debussy: Syrinx
Alphonse Hasselmans: Prameň
Claude Debussy: Krásny večer
Claude Debussy: Dievča s vlasmi ako ľan
Henri Duparc: Smutná pieseň
Astor Piazzolla: Príbeh jedného tanga
Manuel de Falla: 3 piesne z cyklu Sedem ľudových piesní
Astor Piazzolla: Etuda v štýle tanga pre flautu sólo č. 3
Luiz Bonfá: Karnevalové ráno
Federico Moreno Torroba: 4 piesne z cyklu Španielske záhrady
Pridajte komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť/registrovať.