Bratislava – Májový koncert Komornej Opery Bratislava – združenia mladých operných a hudobných umelcov- predstaví Concerto grosso g minor A. Vivaldiho a vrcholné dielo G. B. Pergolesiho Stabat Mater, obohatené o scénické prevedenie.
Účinkujú sólistky KOB Barbora Dvorská (soprán) a Judita Andelová (mezzosoprán). Spoluprácu na tomto zaujímavom projekte prijalo tanečné zoskupenie CreDance. Choreografia predstavenia je dielom Silvie Belákovej, ktorú diváci uvidia v úlohe Matky spolu s tanečníkom Miroslavom Martinovičom, v úlohe Syna. Orchester KOB, tvorený študentmi konzervatórií a VŠMU, povedie koncertný majster Jozef Horváth, zbor zaznie pod taktovkou dirigenta Komornej Opery Bratislava Lukáša Kunsta Lederera. Podujatie je realizované s finančnou podporou MČ Petržalka.

Koncert sa uskutoční 26. mája o 19:00 v DK Zrkadlový háj. Vstupenky máte možnosť zakúpiť v sieti Ticketportal a v pokladni KD.
Koncert Komornej Opery Bratislava, ktorý sa koná 26. mája v DK Zrkadlový háj, uvedie Concerto grosso g minor A. Vivaldiho a vrcholné dielo G.Pergolesiho Stabat Mater. Tento zaujímavý projekt vznikal i v spolupráci s významnými profesionálnymi umelcami. Hudobné naštudovanie s orchestrom KOB, tvoreným študentmi konzervatórií a VŠMU, vznikalo za spolupráce šéfdirigenta L. Kunsta Lederera s vynikajúcim koncertným majstrom Jozefom Horváthom. Jeho nesmierne precízny prístup, trpezlivosť, ale i vysoké nároky na profesionalitu mladých hudobníkov sú skutočne veľkým prínosom pre toto mladé teleso. Vedenie KOB si túto spoluprácu nesmierne váži, a taktiež dúfa v jej pokračovanie i pri ďalších projektoch. Takisto sa ukázala ako nesmierne plodná kooperácia so Silvou Belákovou, choreografkou a tanečnicou skupiny CreDance, ktorá svojou kreativitou a schopnosťou pretlmočiť tóny klasického diela do emóciami nabitého pohybu dokonale vystihla celú hĺbku hudobného diela a dodala mu ďalší rozmer. Ako Silvia Beláková sama vníma spoluprácu s KOB?
Komorná Opera Bratislava a CreDance

,,Je to moja prvá spolupráca s Komornou Operou Bratislava, a som za ňu nesmierne vďačná. Tanec a opera k sebe jednoducho patria. Mám rada všetko nové, čo vzniká v oblasti kultúry a umenia a myslím si, že forma a štýl akým sa Komorná Opera Bratislava uberá je niečo nové, čo v súčasnosti na Slovensku chýba.
Stabat Mater je predovšetkým krásna hudba, čo pre choreografa a interpreta je nesmierne inšpiratívne. Pre mňa je o utrpení a o nádeji, ktorá prichádza po zmierení. Konkrétne v mojom choreografickom ponímaní ide o utrpenie matky ako takej, ktorá stráca svojho syna. Avšak keď sa ponoríte do atmosféry pohybu v spojení s hudbou,je na každom z Vás, či uvidíte Máriu a posledné hodiny Ježiša, alebo matku, ktorá bojuje so stratou syna, alebo uvidíte len ženu, ktorá stráca niekoho koho milovala… Nechám to na Vás. Neprezentujem príbeh, ale skôr pocit straty, beznádeje, neustále sa opakujúci životný boj a konečné vyrovnanie sa s osudom. Nepomenovávam text, ale skôr pocit, ktorý mi z jednotlivých árií vychádza.
CreDance
Niekoľko rokov spolupracujem s tanečnou skupinou CreDance. Oficiálne vznikla r. 2011 kedy sa zúčastnila v talentovej súťaži ČSMT, avšak ako skupina pracuje a tvorí už oveľa dlhšie. Je to zoskupenie profesionálnych tanečníkov, ktorí sú súčasťou divadiel po celom Slovensku. Ich výhodou je nesmierna univerzálnosť a flexibilita. Credance ako taký je špecifický tým, že sa snaží o spájanie štýlov a o vytváranie rôznych fúzií a to nie len v tanečnej oblasti. Veľakrát si prizýva k spolupráci aj renomovaných hudobníkov, výtvarníkov a filmárov. Dá sa povedať, že spája nespojiteľné. CreDance počas svojho pôsobenia prešiel dlhú cestu. Od finále v ČSMT po firemné večierky, veľké televízne prenosy (OTO, SLAVIK, SLOVENKA ROKA) až po celovečerné programy (Inakô – Východná, Carmen – Cigánsky diabli).“
Silvia Beláková,choreografka a tanečníčka CreDance
Informovala: Katy Škrabak, KOB
Pridajte komentár
Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť/registrovať.