Bratislava – V tomto období hodnotia kultúrne inštitúcie uplynulý rok z umeleckého hľadiska i z pohľadu hospodárenia. V Správe o činnosti a hospodárení za rok 2016 uvádza SND úspešnú bilanciu: racionalizáciou a zvýšením výnosov z vlastnej činnosti dosiahlo SND k 31. 12. 2016 kladný hospodársky výsledok vo výške 19 251 eur.
Tri umelecké súbory SND odohrali teda na štyroch javiskách (v novej aj historickej budove) spolu 671 predstavení pre 266 712 návštevníkov. Tržby z predstavení činili 3 148 433 eur. Napriek miernemu poklesu návštevnosti (v roku 2015 to bolo 266 893 divákov) dosiahlo SND vyššie tržby zo vstupného o 54 692 eur.
Počas roku 2016 uviedlo SND 16 premiér: činohra naštudovala 9, opera 4 a balet 3 premiéry. Centrum marketingu nadviazalo na tradíciu predaja cenín v podobe darčekových poukazov a predplatných vstupeniek, tzv. abonentných balíčkov. Od uvedenia týchto produktov sa záujem o ne niekoľkonásobne zvýšil: kým v roku 2012 predalo SND 373 darčekových poukazov za 11 150 eur, v roku 2016 to bolo 3 178 kusov za 80 585 eur. Čo sa týka abonentných balíčkov v uplynulom roku sa predalo 988 kusov za 103 280 eur, kým v roku 2012 to bolo 754 kusov za 48 568 eur.
Kompletnú Správa o činnosti a hospodárení SND za rok 2016 zverejnilo SND na:
http://www.snd.sk/swift_data/source/pdf/vyrocne_spravy/SND_SPRAVA_2016_FINAL_mk1.pdf (PDF, 944,5 kB)
Informovala: Izabela Pažítková, SND